02.11.2017
י"ג חשון, תשע"ח
|
|
|
|
ריכוז עדכונים מקצועיים והטבות משולחן ההתאחדות
|
|
|
|
הכנס השנתי 2017 - אירוע שלא יישכח!
|
|
|
|
סוכן הנסיעות כמעצב חוויות תיירות
|
|
|
|
סרטון נוסף בפרויקט המיתוג שמטרתו לקדם את המודעות בציבור ליתרונות שבנסיעה דרך סוכני נסיעות בכלל וחברי התאחדות בפרט, באמצעות כתבות מצולמות.
אלי ברגמן, בעלים ומנהל של משרד הנסיעות "עדי טורס" החבר בהתאחדות, על ההבדל שבין שפע המידע הזמין והצבעוני באינטרנט, ליכולת להפיק מן המידע הזה - ביחד עם נסיון רב מאד ועם פלטפורמות טכנולוגיות ייחודיות שאינן זמינות לציבור - את חווית החופשה המדויקת שהלקוח חולם עליה.
לא בהכרח יקר יותר ממה שתמצאו ברשת: החוויה מבוססת על התקציב וההגדרות של הנוסעים - את כל זה ניתן לייצר בזכות הידע, המקצועיות והניסיון של סוכני הנסיעות.
זהו סרטון נוסף בפרויקט המיתוג המקצועי, שמטרתו לקדם את המודעות בציבור ליתרונות שבנסיעה דרך סוכני נסיעות בכלל וחברי התאחדות בפרט, באמצעות כתבות מצולמות.
הקליקו על הקישור או על התמונה, צפו בווידאו וקיראו את הכתבה. ושתפו! |
|
|
|
חברים יקרים,
בשבועיים האחרונים התאסף קובץ ידיעות ופרסומים מעניינים, הרלוונטיים לענף שלנו:
- חקירות בבריטניה של אתרי הזמנות מלונות וחקירה נוספת נגד בוקינג
- תחקירים מעניינים בנושאים הנוגעים לתחום נסיעות התיירות
- ומחקרים כלכליים הבוחנים היבטים בהתנהלות חברות התעופה והשפעותיהם על סוכני הנסיעות וכמובן גם הנוסעים.
מצאנו לנכון להביא בפניכם סקירה של כל אלה, להלן.
וגם הטבה אחת, שווה, לקראת סופשבוע.
קריאה נעימה,
צוות ההתאחדות
|
|
|
|
הפרלמנט האירופי דן בקנסות על הזמנות דרך GDS
|
|
|
|
הנציבות האירופית חוקרת 4 תלונות שהוגשו בקשר לקנסות אלה
|
|
|
|
בעקבות תלונה של ECTAA - איגוד התאחדויות סוכני הנסיעות האירופי, שההתאחדות חברה פעילה בו, הפרלמנט האירופי קיים דיון בקנס 16 € שמפעילה קבוצת לופטהנזה על כל הזמנה דרך GDS, ופנה לנציבות האירופית בדרישה לפעולה בנושא זה.
"מוטלת עלינו חובה להגן על הצרכנים", אמרה חברת ועדת התחבורה והתיירות של הפרלמנט האירופי והוסיפה, כי הגיע הזמן להכריע אם לופטהנזה מפרה את חוק האיחוד האירופי, ולנקוט צעדים כנדרש. "עלינו להבטיח לצרכנים גישה למידע נייטרלי, אשר נשללת מהם כעת בשל הדרישה לתשלום נוסף.
הנציבות האירופית חוקרת ארבע תלונות שהוגשו עד כה בקשר לקנסות אלה, כולל קבוצת IAG (בריטיש ואיבריה) שהחלו אתמול להפעיל קנס בגובה 9 אירו על כל הזמנה באמצעות GDS.
הקליקו לכתבה בנושא זה ב- Travel Weekly
|
|
|
|
חקירות בבריטניה של אתרי הזמנת מלונות
|
|
|
|
הרשות לסחר הוגן ולתחרות בבריטניה הודיעה על חקירות בתחום התיירות:
חקירה של אתרי הזמנת מלונות
בשל החשש כי הם מפעילים לחץ על צרכנים, מטעים אותם ומונעים מהם אפשרות למצוא את הדילים הטובים ביותר. רשות התחרותיות והשווקים בממלכה (CMA) הודיעה היום כי תבחן אם האתרים משתמשים בטקטיקות שנועדו להפעיל לחץ כדי לדחוק בלקוחות להזמין חדרי מלון, ואם הלקוחות "נדחפים" להזמין בתי מלון לפי העמלה שמשולמת לאתרים באופן שייתכן שמפר את חוק הצרכנות.
לעיונכם - כתבה בדה מרקר, אודות החקירה והשפעת הנושאים שעל הפרק על צרכני התיירות
חקירה נגד אתר ההזמנות Booking
בין החשדות: מלונאים משלמים עמלות מנופחות של עשרות אחוזים ממחיר העסקה, מכירה של לייקים וקידום המלון באתר של בוקינג תמורת כסף. עוד חוקרות הרשויות, האם בכל פעם שהאתר מלחיץ אתכם עם כיתוב כמו "נותרו רק עוד חדר אחד או שניים", מדובר באמת או בשקר שנועד לדרבן לקוחות להזמין דרכם - וזו רק ההתחלה.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה לא מתכוונת להישאר אדישה נוכח החשדות הכבדים להטעייה חמורה של הצרכנים - וייתכן שגם בישראל תיפתח חקירה שכזו.
צפו בכתבתה של נגה ניר נאמן בעניין החקירה נגד אתר בוקינג
|
|
|
|
תחקיר:
המלכודת שטומנות שתי חברות הענק למזמיני תיירות ברשת
|
|
|
|
אנו מביאים לעיונכם כתבת תחקיר בדה מרקר על הדואופול הגלובלי בהזמנות תיירות:
הזמנתם מלון, טיסה ורכב? זו המלכודת שטומנות לכם שתי חברות ענק
שתי חברות דיגיטליות - אקספדיה ופרייסליין - שולטות בשני שלישים משוק הנסיעות בעולם. הנפגעים הם הצרכנים, שחושבים שאתרים שונים מתחרים על כיסם כשבעצם הם שייכים לאותן שתי חברות, והמלונאים וחברות התעופה - שנדרשים לשלם עמלות גדולות ותלויים בחסדי הדואופול.
לקריאת כתבת התחקיר הקליקו כאן |
|
|
|
כתבות אלה ואחרות, כמו גם ידיעות אודות התחקירים שמובאים בהמשך ניוזלטר זה, ניתן למצוא גם בעמוד ההתאחדות בפייסבוק (קליק), שזוכה לחשיפות יפות מאד - המשיכו לעקוב ולהשתתף!
כמו כן ניתן למצוא אותן - והרבה מידע מקצועי חשוב וייחודי - באתר ההתאחדות (קליק). המידע הייחודי זמין לחברי התאחדות בלבד, לאחר כניסה עם שם משתמש וסיסמה של המשרד.
|
|
|
|
מחקרים כלכליים חדשים על חברות התעופה
|
|
|
|
חברים יקרים,
לאחרונה פורסמו שני מחקרים כלכליים מרתקים, אשר נערכו בידי חברות מחקר מקצועיות באירופה:
1. הקונסולידציה בתעופה פוגעת בצרכן - צמצום התחרות, העלאת מחירים וצמצום אפשרויות הבחירה של הלקוח
2. מכירה ישירה אינה זולה יותר לחברות התעופה, ומטרתה היא לצמצם את שקיפות המחירים ולהפוך את הלקוח ל"שבוי"
את ממצאי שני המחקרים קיבלנו מ ECTAA - איגוד התאחדויות סוכני הנסיעות באיחוד האירופי, אשר התאחדות משרדי הנסיעות היא חברה פעילה בו.
להלן התובנות העיקריות מכל אחד מן המחקרים, ואינפוגרפיקה המציגה תובנות אלה באופן בהיר.
|
|
|
|
1. מחקר מסמן את מחיר הקונסולידציה בתעופה על הצרכן
|
|
|
|
פגיעה בתחרות, העלאת מחירים וצמצום הבחירה של הלקוח
|
|
|
|
מחקר חדש שפורסם לאחרונה קובע, כי מיזוגים, רכישות, עסקאות משותפות והסכמי קוד שייר בין חברות תעופה תרמו לאורך השנים לצמצום התחרות בענף התעופה, להעלאת מחירים ולצמצום אפשרויות הבחירה של הלקוח.
המחקר מצא, כי ככל שחברות התעופה ובריתות התעופה מתרחבות וגדלות, הן דוחפות את לקוחותיהן לרכישה ישירה באמצעות אתרי האינטרנט שלהן, ובכך מונעות תחרות והשוואת מחירים. יתרה מזאת, חברות תעופה רבות מונעות מידע מסוכני הנסיעות ומטילות מגבלות – לרבות קנסות – על לקוחות המבקשים לרכוש כרטיסי טיסה במערכות הפצה עצמאיות ונייטרליות.
"דווקא כעת, כאשר חברות התעופה מתאחדות, הדרך האפקטיבית ביותר להבטיח ללקוחות אפשרות הוגנת למצוא אופציית טיסה זמינה בה ניתן להשוות מחירים באופן נייטרלי, היא רק באמצעות מערכות הפצה בלתי תלויות" – כך קובע המחקר.
"בישראל המצב אינו שונה בהרבה", אומרת מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות חני סובול, "שכן בעקבות הסכם השמיים הפתוחים המחירים ירדו לכאורה, אלא שחברות החסך (לואו קוסט) פועלות בעיקר בקווים קצרים וליעדים קרובים ולכן רלוונטיות רק לטיסות קצרות ולאוהבי סיכון, שהרי ידוע כי המחיר נמוך רק ברכישות זמן רב לפני הטיסה. לעומת זאת, הנוסעים ליעדים רחוקים דוגמת ארה"ב, המזרח הרחוק ואפילו אפריקה, חווים - בלי להיות מודעים לכך - את חוסר השקיפות והקנסות שחברות התעופה מטילות על כל רכישה מחוץ לערוצים הישירים שלהן."
המחקר נערך על ידי חברת האנליסטים GRA בעקבות פנייה משותפת של:
- ECTAA - ארגון הגג האירופי של התאחדויות סוכני הנסיעות, בו חברות מעל ל-30 מדינות אירופיות. התאחדות משרדי הנסיעות חברה פעילה ב ECTAA
- ETF - הפדרציה האירופית של הנוסעים, בה חברים כ-30 ארגוני צרכנים העוסקים בתחבורה
- ו-ETTSA – ההתאחדות האירופית לטכנולוגיה ושירותי תיירות, שחבריה הם ספקים עצמאיים של מידע תיירותי ושירותי הפצת תוכן תיירותי
|
|
|
|
2. מחקר מוכיח: מכירה ישירה אינה זולה יותר לחברות התעופה
|
|
|
|
מטרתה: צמצום שקיפות המחירים והפיכת הלקוח ל"שבוי"
|
|
|
|
מחקר חדש מפריך את טענת חברות התעופה בדבר מעבר להפצה ישירה מטעמי חיסכון. יתר על כן - המחקר מראה כי חברות תעופה מתעלמות בחישוביהן מהוצאות הקשורות באופן מובהק להפצה הישירה, כגון פרסום ושיווק (כולל הקלקות במנועי החיפוש), פיתוח טכנולוגיה, שירות לקוחות ועלויות נלוות.
חישוב אמיתי חושף, כי מכירה ישירה לא רק שאינה מצמצמת, אלא אף מגדילה את ההוצאות של חברות תעופה.
בדיקת עלויות העלתה, כי עבור חברות תעופה מכירה ישירה כרוכה בהוצאה נוספת של 11% לכל הזמנה. כך גם בחברות תעופה אזוריות (המפעילות קווים עבור חברות תעופה אחרות), בהן מתבטא גידול של 4% לכל קטע טיסה בהזמנה. בקבוצות תעופה גדולות מסתמן חיסכון פוטנציאלי זניח של פחות מ-1% בהוצאות להזמנה.
המחקר מסכם, כי הכדאיות לחברות התעופה במכירה דרך סוכני נסיעות זהה לזו של מכירה ישירה.
נוכח ממצא כלכלי זה מסיק המחקר, כי אימוץ האסטרטגיה של מכירה ישירה והרחבתה, מאפשר לחברות תעופה שליטה בנושא שקיפות המידע ללקוח, אשר הופך ל"שבוי" וחושף אותו לשינוי בתנאים ועלייה במחירים, ובאופן ברור מצמצם את גישת הלקוחות לערוצי הזמנה עצמאיים ונייטרליים, דוגמת פלטפורמות ההפצה הגלובליות (GDS) המשמשות את סוכני הנסיעות ומציגות מגוון עשיר במיוחד של טיסות ואפשרויות הרכבה של טיסה המתאימה בדיוק לצרכי הלקוח.
המחקר נערך ע"י חברת המחקר הבריטית INFRANA, בהזמנת ECTAA - האיגוד האירופי של התאחדויות סוכני הנסיעות, שההתאחדות חברה פעילה בו, ו-ETTSA, ההתאחדות האירופית לטכנולוגיה ושירותי תיירות, שחבריה הם ספקים עצמאיים של מידע תיירות ושירותי הפצת תוכן תיירותי.
כתבה בפספורט על ממצאי המחקר - בקישור זה (קליק) |
|
|
|
מנוי חינם ל- 4 שבועות לעיתון מעריב סופהשבוע
|
|
|
|
מעריב מזמין את חברי התאחדות משרדי הנסיעות ליהנות מתכנים וכתבות במעריב סופהשבוע
מיטב הכותבים בישראל: בן כספית, יהודה שרוני, ליאור דיין, נתן זהבי ועוד.
מעריב חרט על דגלו לתת במה למגוון דעות וריבוי רעיונות אידיאולוגיים בין דפי העיתון ללא הטייה מכוונת וללא צנזורה.
מעריב - עיתון אחד, מגוון דעות
מנוי חינם ל-4 שבועות, ללא חיוב וללא התחייבות!
לקבלת ההטבה הקליקו כאן או על התמונה
|
|
|
|
|
| |
|