האם אני עדיין רשאי למכור ביטוח נסיעות לחו"ל ללקוחות משרדי?
כן! פסיקת בג"ץ מיום 29.5.2017, קבעה כי משרדי הנסיעות יהיו רשאים למכור ביטוח נסיעות לחו"ל עד סוף מאי, 2018.
מה ההבדל בין ביטוח נסיעות לחו"ל שנמכר לפני 3.9.2017 ולאחריו?
פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל שנמכרו לנוסעים לפני 3.9.2017, כללה כיסויים עבור הוצאות טיפול ואשפוז, רכישת תרופות, פינוי במטוס לארץ, טיפולי חירום בשיניים, חילוץ ופינוי לבית חולים במקרה של תאונה, כיסוי במקרה ביטול או קיצור טיסה וביטוח כבודה.
בפוליסות החדשות, ביטול או קיצור נסיעה ופגיעה או אובדן כבודה לא יהיו עוד בכיסוי הבסיסי ונוסע שזקוק לכיסוי כאמור יצטרך לבקשו.
בפוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל שנמכרו לנוסעים לפני 3.9.2017, נוסעת היתה יכולה להרחיב את הפוליסה, תמורת תשלום, במקרה של הריון. בפוליסות החדשות, ייכלל ברובד הבסיסי כיסוי הכולל היריון עד שבוע 12 שאובחן לראשונה בחו"ל.
מה תכלול הפוליסה החדשה במסגרת הרפורמה?
במסגרת הרפורמה, תידרשנה כל פוליסות ביטוח הנסיעות לחו"ל לכלול כיסוי למגוון הוצאות רפואיות (כולל בעת אשפוז), פינוי לבית חולים, הטסה לישראל, תרופות וטיפול חירום בשיניים, הטסת מלווה למקום אשפוזו של מבוטח בחו"ל, הארכת שהות בחו"ל מעבר לתקופת הביטוח בעקבות מקרה ביטוח, הטסה של גופה וכיסוי הכולל היריון עד שבוע 12 שאובחן לראשונה בחו"ל.
בנוסף, תכלול כל פוליסה שני כיסויים נוספים - חבות כלפי צד שלישי וכיסוי לאיתור וחילוץ, אותם יהיה רשאי הנוסע לבקש להסיר.
מה לא נכלל בפוליסה הבסיסית החדשה ומצריך הרחבות?
ביטול או קיצור הנסיעה, הרחבה להריון מתקדם, החמרה של מצב רפואי קיים, כבודה, ספורט חורף, ספורט אתגרי, מכשירי טלפון, מחשב, טאבלט ואופניים.
|
|
|