מנהלים יקרים,
מצ"ב לעיונכם תרגום הודעות ECTAA שקיבלנו בנוגע לחברות התעופה TAM, Blue Air ו-LIAT.
יובהר כי תרגום זה מוצע לנוחיותכם בלבד וכי אין בהודעה זו משום המלצה או הנחייה לפעולה.
להלן תרגום הודעות ECTAA:
הודעה לגבי חברת התעופה TAM:
"חברים יקרים,
להלן עדכון מיאט"א לגבי הצטרפותה של חברת התעופה TAM להליך צ'פטר 11 של חברת LATAM.
קבוצת LA-045) LATAM Airlines) ו-28 חייבים נוספים יזמו תהליך של ארגון מחדש בארה"ב, הידוע כצ'פטר 11. הגשת הבקשה כוללת את חברת LATAM וכמה מחברות בנות שלה (ראו רשימה בהמשך).
יאט"א החלה בדיונים עם ההנהלה הבכירה של LATAM ויועציהם בכדי לתת מענה לדרישות של LATAM להשאר במערכות התשלומים של יאט"א במהלך תקופה זו וכדי להבטיח כי כל התחייבויות התשלום נשמרות. בנוסף, חברות התעופה של קבוצת LATAM הכלולות בהליך פרק 11 קיבלו סמכות באופן זמני (אך לא התחייבות), להמשיך לשלם את כל הסכומים המגיעים למערכות התשלומים של יאט"א באופן הרגיל. הצדדים אופטימיים כי סמכות זו תינתן באופן קבוע ב- 23 ביוני 2020 או זמן קצר לאחר מכן.
חברות הבנותLATAM Airlines Argentina (4M-469), LATAM Airlines Paraguay LATAM Cargo Brasil ו- LATAM Airlines Brazil אינן כלולות כרגע בהליך של חברת האם. יאט"א ממשיכה לדון במעמדם של חברות תעופה אלה עם קבוצת LATAM ותספק עדכונים על מצבם במידה ויהיו.
הערה: הגשת בקשה לפשיטת רגל לפי צ'פטר 11, הוא הליך וולנטרי בו חברות במצוקה כלכלית מבקשות להתארגן מחדש תחת הגנה של בית המשפט. החברה ממשיכה בפעילותה במהלך הרה-ארגון. הדבר שונה מהליך פירוק, שבו החברה מתפרקת באופן מיידי ונכסיה נמכרים בכדי לשלם לנושים את התחייבותיה.
*רשימת חברות הבנות הכלולות בהליך מופיעה בהודעה המקורית של ECTAA המצורפת מטה.
הודעה לגבי Blue air:
חברת Blue Air Aviation הגישה בקשה להליך קונקורדאט מונע (preventive concordat) ברומניה.
יאט"א החלה בדיונים עם ההנהלה הבכירה של בלו אייר ויועציהם בכדי לתת מענה לדרישות של בלו אייר להישאר במערכות התשלומים של יאט"א בתקופה זו ולהבטיח כי כל התחייבויות התשלום נשמרות. בנוסף, בלו אייר אישרה שיש לה את היכולת להמשיך לשלם את כל הסכומים המגיעים למערכות התשלומים של יאט"א באופן רגיל, למרות הגשת הבקשה.
הערה: הגשת בקשה לקונקורדאט מונע הוא הליך וולנטרי בו חברות במצוקה כלכלית מבקשות להתארגן מחדש במסגרת הסכם המנוהל על ידי בית המשפט עם נושיהן. החברה ממשיכה בפעילותה במהלך הרה-ארגון. הדבר שונה מהליך פירוק, שבו החברה מתפרקת באופן מיידי ונכסיה נמכרים בכדי לשלם לנושים את התחייבותיה.
הודעה לגבי חברת התעופה LIAT:
חברים יקרים,
חברת התעופה LI-140) LIAT) הושעתה מה-BSP - אנא ראו פירוט בהמשך. החברה הייתה פעילה גם בשווקי ה-BSP בצרפת, גרמניה ובריטניה. יאט"א תיידע על כך את כל הסוכנים באופן ישיר, לרבות באופן הסדרת תשלומים שטרם נפרעו (לרוב, הדבר נעשה באופן דו צדדי מחוץ למערכת ה- BSP).
"חברי PAPGJC היקרים,
ברצוננו ליידע אתכם כי חברת התעופה LIAT הושעתה ממסלקת יאט"א בהתאם להחלטת ועידת סוכנות הנוסעים. חברת התעופה הייתה פעילה בשווקי ה-BSP הבאים: אנטיגואה וברבודה, ארובה, איי הבהאמה, ברבדוס, בונייר, סבא, סנט אוסטטיוס, קנדה, קורסאו, הרפובליקה הדומיניקנית, צרפת, גרמניה, גרנדה, גיאנה, מונטסראט, סנט קיטס ונוויס, סנט לוסיה, סנט מרטן, סנט וינסנט, סורינאם, טרינידד וטובגו ובריטניה".
לנוחיותכם, נוסחי ההודעות המקוריות מצורפות מטה.
בברכה,
צוות ההתאחדות